Dag 7, Vrijdag 26/7/2019

29 juli 2019 - Tillsonburg, Canada

Vandaag stond er een tripje gepland naar het treinmuseum in st. Thomas. Ons pap en Wim wilden ook mee, dus met wat passen en meten pasten ze bij ons in de auto. Het was iets langer dan een half uurtje rijden, maar Max had een keer iemand anders om tegen te kletsen en om "ik zie ik zie wat jij niet ziet" mee te doen, dus het ritje was zo voorbij. Daar aangekomen, bleek het wat saai te zijn (vond ik dan toch). Er stonden wat treinen in een oude werkplaats en er waren wat dingen te zien van de plaatselijke spoorweg.

20190726_123827

Voor kindjes hadden ze wat speeltafels neergezet met thomas de trein-treintjes en rails. Sam was daar niet meer weg te slaan.

20190726_124346

Daarna had ons pap zin in friet en aangezien ze hier geen normale friettenten kennen, werd het Mac Donalds. In veel winkels hier horen ze dat we niet van hier komen en vragen ze waar we vandaan komen. Vaak volgt er dan een heel praatje. Zo ook bij deze Mac. De mensen zijn hier over het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam. Ook in het verkeer zijn ze over het algemeen heel rustig.

Ik had verteld tegen Fons en Henry dat Max en Sam helemaal gek zijn van politieauto's , ziekenwagens en brandweerwagens. Toen bleek dat de vader van Keirsten (vriendin van Henry) brandweerman is. Ze kon wel regelen dat we de kazerne van binnen mochten zien. Dus na het eten naar de Brownsville brandweerkazerne, ze wonen er 3 huizen vandaan. Kevin (vader van Keirsten) vertelde vanalles en liet allerlei spullen zien, zoals de spuit en de brandweerslang. Deze mochten Max en Sam vasthouden en was heel erg zwaar.

FB_IMG_1564285757192

Sam is normaal wat teruggetrokken naar vreemde mensen, maar Kevin kreeg alles voor elkaar bij hem. Ze mochten natuurlijk ook in de brandweerwagen zitten, dit was hun nieuwste en ook meteen de grootste. De zwaailampen gingen ook aan, wat Sam natuurlijk geweldig vond. De sirene hebben ze maar niet aangezet, want toen Max toeterde schoot iedereen al een meter de lucht in 😂.

20190726_191934

Kevin had ook een apparaat om flessen water weg te schieten. Of we die wilden zien... dat wilden alle 3 de mannen wel! Ze bleken ook een trampoline te hebben en een schommel met speelhuis en glijbaan. Max wilde niet meer mee en Sam vond het ook geweldig. Die had een nieuwe vriendin gevonden; Ava, het jongere zusje van Keirsten. Ze is 11 en is de hele tijd Sam aan het entertainen geweest. Kevin nam Erik mee naar binnen om zijn andere "speeltjes" te laten zien 😂, hij was helemaal trots.

Later kwamen ook ons Jolanda en Els van Tilburg met de kindjes. (Die zijn ook in Canada voor het feest en hebben een camper gehuurd, maar stonden deze avond bij Jolanda geparkeerd). Zij kwamen ook om een kijkje te nemen in de kazerne. Dus zijn we nog mee terug gegaan. Het was een superleuke avond en Max wilde zeker nog eens daar gaan spelen.

FB_IMG_1564285765591

1. Tiny:
    29 juli 2019
    Wat een geweldige dagen hebben jullie daar toch! Om nooit meer te vergeten. Veel plezier
  2. Yoli:
    29 juli 2019
    Jee en leuk zeg naar de brandweer! Heb je ze al gecharterd voor thema vervoer;)??

Veel plezier!!!
    Xxx