Dag 8, zaterdag 27/7/2019

29 juli 2019 - Tillsonburg, Canada

Gisteren hadden we besloten om met Fons en Att wat leuks te gaan doen. Na wat ideeën geopperd te hebben, werd het een tripje naar Toronto. Aangezien Erik en ik al besloten hadden dat àls we erheen zouden gaan, dat we dat zonder de kids zouden doen, hebben we Jolanda gevraagd of ze op wilde passen. Gelukkig kon dat.

IMG-20190727-WA0005IMG-20190727-WA0008IMG-20190727-WA0043

Na wat oponthoud in de ochtend, zijn we er rond het middaguur naartoe gereden. Onderweg natuurlijk nog langs "Wendy's" en weer door. Toronto ligt hier ongeveer 2 uur vandaan, Fons reed dit keer. Dit was achteraf gezien wel goed, want ze rijden als gekken daar. Erik wilde graag in de CN tower en Fons en Att waren er ook nog nooit geweest (ikzelf al wel 2x) dus geprobeerd vlakbij te parkeren en erheen.

20190727_153033

20190727_180408

De CN toren is oorspronkelijk gebouwd als zendmast en was ooit de hoogste toren, maar dat record is inmiddels verbroken. Voor je naar boven mag, moet je tegenwoordig door een securitycheck. Dan door naar de lift die je in 58 seconden naar ongeveer 350 meter hoogte brengt, dan ploppen je oren wel een paar keer 😆.  Boven aangekomen kreeg Att het wel benauwd, die had erge hoogtevrees. Dus dat duurde even voor die aan de rand durfde te komen staan voor een foto.

FB_IMG_1564285859253

20190727_162142

Bovenin is rondom de hele wand van glas, deze staat dan ook helemaal vol toeristen die selfies maken met de gebouwen.

20190727_161654

Met een trap kun je een verdieping hoger waar je over een glazen plaat kunt lopen of op kunt liggen. Ook die ligt helemaal vol toeristen 😂

20190727_16321020190727_165246

FB_IMG_1564285854092

Voor de durfals; je kunt tegenwoordig ook over de buitenrand lopen (met een tuigje aan natuurlijk). Wij zijn boven wel buiten geweest, maar veilig binnen de hekken. Het waait daarboven wel erg hard trouwens. Na een drankje bovenin de toren, zijn we weer naar beneden gegaan en via de souvenirwinkel naar buiten.

Ongeveer naast de CN toren was nog een trainmuseum. Buiten stonden wat treinen opgesteld bij een draaischijf. Erik en Fons wilden er graag even kijken, dus via die kant weer terug naar de auto gelopen. Het was inmiddels ook ongeveer 18.45u toen we weer in de auto zaten.

Op de terugweg langs Mario's gereden, een Italiaans fastfood restaurant, maar dan net ff wat anders. Kruidenstokbrood met boter krijg je sowieso onbeperkt, dan kies je een menu en daarbij mag je zelf ook nog kiezen of je onbeperkt soep wil of salade (en dan ook nog welke soep of salade). Kortom; je zit al vol voor je hoofdgerecht komt. Om over de medium drankjes nog maar te zwijgen, die zijn in heel Canada kingsize.

FB_IMG_1564372176643

We hebben echt de slappe lach gehad, lol om stomme flauwe grapjes. Wat was het leuk! Fijn om Fons en Att weer wat beter te leren kennen. We hebben echt super genoten.

Daarna snel de kids opgehaald bij Jolanda, die hadden het ook erg naar hun zin gehad.

1. Marjo Klaassen:
    29 juli 2019
    Was weer een leuke dag, zo te lezen.
  2. Rumolda Verboven:
    29 juli 2019
    Wat beleven jullie veel.Slapen jullie in Jolanda har nieuw huis?? Geniet ervan