Dag 14, vrijdag 2/2/2019

7 augustus 2019 - Tilburg, Nederland

De dag waar we eigenlijk voor kwamen; ons Jolanda en Harrie hun zilveren feest! Er was alleen een avondfeest, dus 's morgens mijn cadeau nog afgewerkt 🤣.

20190802_144611

En dan 's middags nog even rusten en klaar maken voor het feest.

Eerst hebben we foto's gemaakt, even profiteren van alle "goeie" kleren, want daar lopen ze niet vaak in 😂.

FB_IMG_1565118946677

Daarna druppelde langzaam de gasten binnen, wat vroeger dan wij gewend zijn. Canadezen vieren hun zilveren bruiloft niet zoals wij gewend zijn. Met hun koperen bruiloft had Jolanda een zaaltje gehuurd, maar dat was een saai zaaltje zonder uitstraling. Deze keer hadden ze ervoor gekozen om het te vieren in hun eigen schuur; plek genoeg! 😂. Wel een hoop te ruimen en poetsen, dus in een paar dagen tijd hebben ze er een mooie feestruimte van gemaakt. Wat traktors als aankleding, tafels en stoelen erin, dansvloertje, een kano vol water voor de frisdrank, een andere bak met koud water erin voor bier, melkbussen met bloemen en tarwe. En een DJ die een lijst met Nederlandse muziek had gekregen van Jolanda. Ik denk dat 90% van de gasten Nederlands was of kon verstaan 😂.

Dorothy was ook uitgenodigd. Een oude vrouw die Jolanda al kent vanaf toen ze net in Canada woonde. Zij en haar man hebben ook familie in Nederland en elke keer als zij naar Nederland kwamen, zochten ze ons ook op. Ons pap kent haar dus ook goed, inmiddels is haar man overleden en zij ook flink aan het sukkelen, dus ik vond het erg fijn om haar nog eens te zien.

FB_IMG_1565120205013

Ook 2 nichten van ons mam gezien, Joke en Nelie, en Nelie haar man. Die zijn als kind vroeger met het hele gezin naar Canada geëmigreerd en sinds ons Jolanda er woont hebben ook wij er contact mee gehouden. Hele lieve, geinteresseerde mensen die na al die jaren nog plat brabants praten met een engels accent. Schitterend om te horen, vind ik. En zij vonden het geweldig om onze kids Nederlands te horen praten, want dat horen zij zelden natuurlijk. Hun eigen kinderen en kleinkinderen zijn Engelstalig opgevoed.

Verder Angelique Van den Broek- van Waes ook weer eens gesproken, komt uit Alphen en woont ook al jaren in Canada inmiddels.

Zoals ik al zei; er waren veel Nederlanders, ook alle vrienden van Jolanda en Harrie zijn oorspronkelijk uit Nederland afkomstig. Een enkeling heeft een Canadese partner.

Ik vertelde al eerder dat alcohol niet in de supermarkt te krijgen is in Canada. Ook terrasjes heb je er niet echt, want alcohol mag niet in het openbaar genuttigd worden. Zelfs op het feest hadden vrienden zelf hun alcohol meegenomen. Dat schijnt hier gebruikelijk te zijn, zodat de gastheer en - vrouw niet verantwoordelijk zijn.

'T Is niet dat ze hier geen alcohol lusten, want het vloeide rijkelijk 😂. Toen de meesten voldoende op hadden, werd er door ons (familie) een toneelstukje gedaan.

FB_IMG_1565195519613

Ik vond vooral Fons hilarisch in zijn rol als Harrie, hij is in zijn doen ook Harrie 2.0!

Ook de vriendengroep deed een leuk stukje.

IMG-20190805-WA0006

Harrie schijnt zijn zwembroek nog wel eens kwijt te raken met zwemmen en kreeg dus een mankini 😂. Deze heeft hij de hele avond aangehad!

FB_IMG_1565195911697

Het was een geweldig feestje met bitterballen, frikandellen en kroketten op t buffet en goeie muziek. Sam hebben we op tijd binnen in bed gelegd, Max wilde natuurlijk niks missen en die had smiddags goed geslapen gelukkig, dus die hield het goed vol zodat wij ook tot het einde konden blijven. Hij heeft ook de square-dans meegedaan. Zoals de meesten wel weten is Max een allemansvriend, die heeft dus de hele avond met iedereen gespeeld en gedanst. Als ik in de buurt kwam, rende hij weg 🙄. Zelfs toen de DJ stopte (om 2.30u ofzo) en de lampen aan moesten zodat hij kon opruimen, werd er snel een mobiele box geregeld zodat hij nog verder kon dansen met de laatste zatlappen 😂. Om 3.30u lagen we in bed 🙈.

1. Marjo Klaassen:
    7 augustus 2019
    Een leuk en gezellig feest, zo te lezen.
  2. Rumolda Verboven:
    7 augustus 2019
    Dank voorje reis verslag.nu nog even rusten en dan weer centen verdienen
  3. Yvonne:
    7 augustus 2019
    Zo te lezen was het een geslaagd feest,en ik heb elke keer de mooie verhalen gevolgd.
    En welkom terug.
  4. May Verbovenuit Baarle Nassau:
    7 augustus 2019
    Ik heb ontzettend genoten van al je reis verslagen ,welkom thuis ,en bedankt
  5. Yoli:
    8 augustus 2019
    Superleuk om alles te volgen!
    Binnenkort hoor ik je live!
    Fijne dagen thuis nog! Xxxx