Dag 15, zaterdag 3/8/2019

8 augustus 2019 - Goirle, Nederland

We lagen dus om 3.30u in bed en om 9.20u stond Max weer naast ons bed! Die kon gelukkig zelfstandig naar beneden, zodat ik nog even op mijn gemak wakker kon worden. En ook al drink ik nooit, ik had toch koppijn 😆. De rest (Erik, Fons, Att, Lina en Britt) moest ook hun roes uitslapen dus iedereen kwam pas laat weer op gang. Toen iedereen uit bed was, heeft Fons ons getrakteerd op een Canadees ontbijt/brunch; Canadese pannekoekjes (Die zijn kleiner en dikker en veel zompige dan de onze. Ze eten deze met traditionele maple siroop er overheen) en eieren met spek.

Nog even een paar "weet je datjes" voor mensen die nooit in Canada zijn geweest:

- Ze verkopen melk niet in pakken, maar in zakken.

20190803_105446

Deze zakken koop je per 3, je knipt er een puntje vanaf zodat je een schenktuitje hebt en dan zet je hem in een speciale kan.

20190803_105451

- Aanmaaklimonade koop je in blikjes uit de vriezer.

20190803_105442

De inhoud doe je in een kan (al dan niet met een stamper erin), je gooit er 4 blikjes water bij, even stampen en roeren en je hebt meteen een ijskoude ranja!

- Qua broodbeleg is er weinig keuze. In een doorsnee supermarkt vindt je alleen pindakaas (hele gladde of met hele stukken noot erin), jam, nutella, honing. En dan is er nog snijwaar en kaas, maar dat is heel duur. In Nederlandse winkels hebben ze wel o.a. hagelslag en appelstroop.

- Bijna iedereen koopt blikjes frisdrank i.p.v. flessen. Deze worden dan ook gescheiden in een ton en gerecycled. Op bierblikjes zit statiegeld, dat krijg je als je ze weer bij de beerstore inlevert. (Correct me if I'm wrong Jolanda)

Verder vandaag weinig gedaan, nog even bij Jolanda op visite geweest. Daar was al weer het meeste opgeruimd van het feest.