Dag 2, zondag 21/7/2019

22 juli 2019 - Tillsonburg, Canada

Vandaag zijn we rustig opgestaan rond 8u uiteindelijk. Op het gemak een boterham gegeten met nutella, gladde pindakaas met stukken noot of hele zoute "spikkelworst".

Toen naar de mall, waar Wal-Mart zit. Voor degene die het niet kennen: daar hebben ze (bijna) alles. Van medicijnen tot BBQ, van speelgoed tot kleding, van levensmiddelen tot gereedschap.

Thuis twijfelden we of we een middagdutje zouden doen of naar de Rodeo. Toch besloten om naar de Rodeo te gaan waar ook Fons, Att (vriendin van Fons) en een hoop andere bekenden heen zouden gaan. Tja... zoiets heb ik in Nederland nog nooit gezien, dus de gok maar genomen dat de kindjes in de auto wat rust zouden nemen.

Ik moet eerlijk zeggen; ik heb weinig met paarden en cowboys, maar ik vond het geweldig en Erik ook. Max wilde eigenlijk vooral op de springkussens 😂.

IMG-20190721-WA0039

IMG-20190721-WA0054

Ik kan hier geen video invoegen, maar die moet je even bekijken voor het idee. Alle foto's en video's kun je ergens in het menu vinden als het goed is.

Ze binden een strakke riem om het paard of stier z'n ballen zodat ie die eraf wil schoppen en de cowboy moet er dan minimaal 8 seconden op blijven zitten. 1 stier wilde hem daarna aan zijn horens spiezen... logisch natuurlijk 🤣. Zodra de cowboy eraf is gevallen halen ze de riem weer weg. Gelukkig weinig dierenleed dus, anders was ik niet gegaan.

Ook was er een onderdeel dat zowel mannen als vrouwen met pistolen en een shotgun ballonnen kapot moesten schieten tijdens het rijden. Zo snel mogelijk ook natuurlijk en zo veel mogelijk ballonnen.

Komt er op een gegeven moment een cameraploeg naar ons toe met de vraag of ze ons mochten interviewen. 😂 Dus ik gezegd dat we uit Nederland komen. Dan moesten we met ons gezin maar even gezellig bij elkaar gaan zitten en heel enthousiast "We love Norfolk RAM rodeo" roepen. Nou ik geloof dat de 3e of 4e take pas goed was 🙈. We kregen het amper over onze lippen 😂. Ondertussen piesten Alex en Att zowat in hun broek achter ons. Ik geloof dat het voor de website was, deze rodeo schijnt heel Ontario rond te reizen en is een groot evenement. Ik ben benieuwd of ze ons eruit knippen.

Na afloop mochten Max en Sam nog even op de springkussens, op de terugweg langs de Mac. Eenmaal thuis lekker douchen en naar bed.

Gisteren was het trouwens 37 graden toen we aankwamen, vandaag "maar" 27.

Toen het donker was, zag Erik een lichtflits buiten door t raam. Bleken er tientallen zoniet honderden vuurvliegjes rond het huis te zitten 😍. Wij snel naar buiten natuurlijk. Wow, wat byzonder om te zien! We hebben er een paar gevangen en in een potje gedaan om ze eens goed te bekijken, maar ze stopten spontaan met hun "knipperlichtje" 😂. Er staat ook een filmpje bij om een idee te geven hoe het eruit ziet. In het echt ziet het er natuurlijk veel mooier uit, omdat ze op allerlei hoogtes vliegen en met velen zijn. Rond 23.30u zochten we ons bedje maar weer op na een leuke 2e dag!

IMG-20190721-WA0065

1. Yoli:
    25 juli 2019
    Leuk om al jullie verhalen te lezen! Veel plezier verder!
    Hier heeeeeetttttt!!! 40 graadjes vandaag!!!
    Xx