Dag 13, donderdag 1/8/2019

2 augustus 2019 - Tillsonburg, Canada

Na wat wikken en wegen toch besloten om vandaag naar de farmers market in St. Jacobs te gaan. Wederom een ritje van 1,5 uur, maar je ontkomt er hier gewoon niet aan. Maar deze powermama is voortaan goed voorbereid met voldoende snacks en drinken aan boord en voor elk kind een eigen tablet en knuffel 😇. Niet te moeilijk doen als je zelf ook een leuke tijd wil hebben.

20190801_140648

Hier in Canada heb je nog best veel Mennonites, bij ons beter bekend als amish people. Je hebt verschillende soorten hier; met simpele jurkjes en witte mutsjes, maar ook met felgekleurde of gebloemde jurken. Daaronder dragen de dames vaak sneakers... lekker modebewust dus 😂. Hoe het Precies zit, weet ik niet, maar de ene soort leeft zonder stroom en auto etc. Als vervoermiddel hebben zij een paard met "buggy" (simpel zwart karretje).

20190722_172758

Deze markt is dus voor ondernemers uit de omgeving om hun spullen te verkopen. Zoals kaas, vlees, quilts, Nederlandse spulletjes, groente en fruit, etc.

20190801_135428

Het is niet de bedoeling om de mennonites op de foto te zetten, maar ik heb dat natuurlijk wel sneaky gedaan 😎.

IMG-20190802-WA0005

De mannen waren wat lastiger te fotograferen dus die heb ik nog niet op beeld. Maar denk aan de tv serie "het kleine huis op de prairie" en je weet hoe ze eruit zien. De mannen hebben een strohoed op en bretels op een geruite blouse. Toen we terug naar de auto liepen, zag ik zelfs een "parkeerplaats" voor paarden en buggy's.

IMG-20190802-WA0008

Op de terugweg nog langs ons Jolanda gereden. Daar gingen de mannen net combinen.

Erik is met de jongens bij Henry in de combine gesprongen. (Zie filmpje) Ze waren net begonnen rond het huis, dus ik dacht dat ze zo terug zouden zijn maar ze bleven maar weg 😂. Max vond het op een gegeven moment ook wel genoeg geweest haha. Toen ze terug waren, nog uit eten geweest met de Wimmen en Corine Graafmans en de kids.

Thuis de kindjes in bed gedropt en wij nog een film gekeken terwijl ik 2 wasmanden was weggevouwd heb. Want ook op vakantie blijf je huisvrouw 🤣.