Dag 12, woensdag 31/7/2019

2 augustus 2019 - Tillsonburg, Canada

Ik wilde Erik en Max graag de bulk barn laten zien en aangezien we verder niet echt meer bezienswaardigheden hoeven te zien, zijn we daar maar heen gegaan. Bulk barn is een winkel met allemaal grote bakken waar je van alles kunt scheppen. Van snoep tot hondenkoekjes, van suiker tot meel, van pindakaas tot thee etc etc.

20190731_13240520190731_132659

Max was overdonderd en wilde overal wel wat van scheppen. Helaas zijn levensmiddelen hier in Canada best duur, dus we hebben maar een klein beetje gekocht.

Later kwamen we op de parkeerplaats bij de "beer store" nog een politieagente tegen. Dus Max en ik samen gevraagd of ze met Max op de foto wilde, dat vond ze leuk!

20190731_144908

Trouwens... bier kun je hier niet in de supermarkt kopen, dat kan alleen in een speciale bierwinkel. Ook wijn en andere alcoholische dranken moet je weer in een speciale winkel kopen.

'S avonds stonden we op het punt van vertrek naar de Wendy's (soort Mac donalds), toen Fons net het erf op reed en die wilde wel mee. Dus gezellig samen daar gegeten.

20190731_182422

We hebben een poutine gegeten, dat hebben ze hier bijna overal waar ze friet verkopen. Een poutine is een frietje waar ze vleesjus over gieten en stukken kaas over gooien. Geen idee wat voor kaas het is, een beetje smakeloos, dus die mogen ze wat mij betreft weglaten.

20190731_182438

Ook niet normaal hoeveel mensen hier ontbijten, lunchen en dineren in een fastfood restaurant. Letterlijk op elke hoek van de straat zijn er wel 3 of 4 verschillende. Mac Donalds, kfc, Wendy's, pizza hut, Taco bell, A&w en Tim Hortons zijn wel de meest voorkomende. En dan zijn er nog een hoop minder bekende. Ook zie je hier veel 50-plussers bij de fastfood restaurants. Ik vraag me ook af of er veel mensen zijn die vaak zelf koken, aangezien vers koken hier duurder lijkt dan uit eten gaan. Om nog maar te zwijgen over de huge bekers drinken die je erbij krijgt. Een medium in NL, noemen ze hier small en je kunt ze gratis hervullen. Ofja, je betaalt voor een lege beker en je kunt er zelf in doen wat je wil bij de automaat.

Op het laatste moment hebben we besloten om nog naar de drive-in bioscoop te gaan in London. Ook weer iets wat ze in Nederland niet hebben. Je betaalt en kiest voor een scherm, er zijn er daar 2. Op elk scherm draaien 2 films na elkaar. Nu draaide eerst "the Lion king" en daarna "Toy story 4", lekker logisch aangezien de 1e film pas om 21 30u begint 😂. Je krijgt een frequentie waarop je je radio moet zetten voor het geluid van de film, maar buiten is ook geluid. Sommige mensen gaan namelijk bij hun auto zitten met klapstoeltjes of op een matras achter in de pick-up truck liggen. Door omstandigheden moesten we Max en Sam meenemen, waardoor het minder knus was, maar het is wel gaaf om een keer te doen. Max vond het ook erg leuk!

20190731_215303